Garantiebeleid
1. Inleiding
Fatbikes.be (hierna “wij”, “ons” of “onze”) staat garant voor de kwaliteit van onze producten en streeft naar het leveren van fatbikes van hoge kwaliteit en uitstekende klantenservice. Dit garantiebeleid legt uit hoe wij omgaan met garantieclaims voor fatbikes die via onze website www.fatbikes.be zijn aangeschaft. Door een aankoop bij ons te doen, accepteert u de voorwaarden van dit garantiebeleid.
2. Garantievoorwaarden
2.1. Wij bieden een garantieperiode voor onze fatbikes, zoals aangegeven op de productpagina’s op onze website en in overeenstemming met de wettelijke garantievereisten. De garantieperiode kan variëren afhankelijk van het type fatbike en de specificaties van de fabrikant.
2.2. Onze garantie dekt fabricagefouten en materiaalfouten die zich voordoen tijdens de garantieperiode, mits het product normaal wordt gebruikt en onderhouden. Schade door normale slijtage, onjuist gebruik, ongelukken, modificaties, verwaarlozing of verkeerd onderhoud valt niet onder de garantie.
2.3. Om aanspraak te maken op garantie, dient u een geldig aankoopbewijs te overleggen, zoals een factuur of ontvangstbewijs. Het product dient binnen de garantieperiode bij ons ter inspectie en reparatie aangeboden te worden, bij onze locatie in Berkel en Rodenrijs.
2.4. Klanten dienen het framenummer van hun fatbike binnen 7 dagen na aankoop in te vullen in hun account op onze website. Het niet invullen van het framenummer binnen deze termijn kan de aanspraak op garantie beïnvloeden, na 7 dagen kan je ook geen framenummer meer registeren .
2.5. De garantie is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Dit betekent dat alleen de oorspronkelijke koper van de fatbike aanspraak kan maken op de garantie.
3. Garantieprocedure
3.1. Wanneer u een defect aan uw fatbike constateert binnen de garantieperiode, dient u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via e-mail of telefoon om uw garantieclaim in te dienen. Ons klantenserviceteam zal u voorzien van verdere instructies om het garantieproces soepel te laten verlopen.
3.2. Afhankelijk van het type defect, kan het zijn dat wij u vragen het product naar onze fysieke locaties in Veenendaal te brengen, of het product op eigen kosten naar ons te sturen voor inspectie en reparatie. Tevens bieden wij de mogelijkheid om de fatbike kosteloos op te laten halen en terug te sturen, indien het defect onder de garantie valt. Als blijkt dat het defect niet onder de garantie valt, worden de transportkosten aan u doorberekend.
3.3. Bij ontvangst van het defecte product zullen wij een grondige inspectie uitvoeren om de oorzaak van het defect vast te stellen en de beste oplossing te bepalen. Als het defect gedekt wordt door de garantie, zullen we het product repareren of vervangen, naar eigen inzicht.
3.4. Indien reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, behouden wij ons het recht voor om een tegoedbon voor het aankoopbedrag te verstrekken of een terugbetaling te verwerken volgens de voorwaarden van ons retourbeleid.
4. Kosten en verantwoordelijkheid
4.1. Er kunnen kosten zijn verbonden aan het ophalen en terugbrengen van uw fatbike. U kunt uw fatbike zonder kosten aanbieden ter reparatie op onze locatie in Veenendaal. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verzendkosten of andere bijkomende kosten als de reparatie achteraf niet onder de garantie blijkt te vallen.
4.2. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren of beschadigde producten tijdens het transport naar onze locatie voor garantieclaims. Wij raden u aan het product te verzekeren en een trackingnummer te gebruiken om eventuele problemen tijdig bij de vervoerder te melden.
5. Uitzonderingen
5.1. Dit garantiebeleid is niet van toepassing op producten die beschadigd zijn door onjuist gebruik, misbruik, verwaarlozing, ongevallen, modificaties, onjuist uitgevoerde reparaties door derden of andere oorzaken die buiten onze controle liggen. In dergelijke gevallen kan de garantieclaim worden afgewezen en kunnen er extra kosten voor reparatie of vervanging in rekening worden gebracht.
5.2. In het geval van installatie door de consument zelf (bij levering in doos) is de klant zelf verantwoordelijk voor correcte installatie of montage van hetgeen er besteld is. Indien in het geval van bijvoorbeeld een incorrecte installatie van het remsysteem het remsysteem niet correct werkt of lekt dan valt dan is het garantiebeleid niet van toepassing. Wij adviseren de installatie altijd uit te voeren indien u hiermee ervaring heeft, of uit te laten voeren door iemand die hier ervaring mee heeft.
6. Contactgegevens
6.1. Voor vragen over ons garantiebeleid, het indienen van een garantieclaim of hulp bij het retourneren van een defect product kunt u contact met ons opnemen via:
Fatbikes.be
Telefoon: +31 (0) 85 400 66 47
E-mail: info @ fatbikes.be
Onze klantenservice staat klaar om al uw vragen te beantwoorden en u te helpen bij het oplossen van eventuele problemen met uw fatbike. Wij streven ernaar om uw ervaring met ons zo positief mogelijk te maken en uw tevredenheid te garanderen.